Vancouver






Good morning everyone!



Maandag 25 mei ben ik naar Vancouver vertrokken, via Londen Heathrow. Het was voor mij de eerste lange-afstand vlucht en vooral het uitzicht over Groenland vond ik super indrukwekkend.




Hier in Vancouver blijf ik een paar dagen logeren bij een meisje van Blankenberge die hier een jaar woont. Ideaal om zo toe te komen en de stad te ontdekken. Het plan was om hier 3 dagen te blijven maar ondertussen hebben mensen me al uitgenodigd op een feestje met nogal wat Europeanen die hier terecht gekomen zijn. Dat was de meneer van de mountain equipment winkel die me dat vertelde. Een mega grote winkel met veel te veel leuke dingen en vooral heel wat goedkoper dan bij ons. Ik denk dat ik morgen nog eens langs ga om telemarkschoenen te bestellen voor volgende winter ofzo… (of om weer een praatje te doen met de mensen die er werken..)




Ondertussen heb ik de nodige fietsroute-informatie verzameld zodat ik nog een beetje echt tourist kan uithangen hier. Stanley park, het antropologisch en archeologisch museum, Grandville park, Chinatown en Gastown.. En ook grote trucks en gele schoolbussen zoals in de films, zéér verwarrende huisnummers, overal groene straten en mooie parken, ongelofelijk vriendelijke Canadezen, heel veel Aziaten, en overal werken om alles piekfijn in orde te krijgen voor de olympische spelen. Nog een dikke 250 dagen. ‘t Zal wel de moeite zijn!




Tot op de fiets (als ik hier tenminste niet te lang blijf plakken..)




Liesbeth

Comments

  1. Je hebt gelijk, vliegen over Groenland is het op één na mooiste wat er tijdens langeafstandsvluchten te zien is. Tip voor wat er, als emotie, nog net boven gaat: Midden-Afrika, gedurende de nacht: je ziet alle vuren (angst-, vreugde-, klaag-, rouw-, ...) makkelijk tot 10000 hoog.
    (Bewijs1)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts