Revelstoke - Lake Louise


Het stukje wat ik nu achter de rug heb was echt supermooi! Helemaal tussen de bergen en de sneeuw en de gletsjers.. Echt gek als je dan bedenkt dat je daar aan het doorpeddelen bent! En dan weet je plots ook weer helemaal waarom je daar bent.
De eerste dag moest ik over Roger's Pass, door Glacier National Park. De campings en wandelwegen waren er allemaal nog gesloten wegens lawinegevaar. Vandaag dan door Yoho National Park, maar om eerlijk te zijn heb ik wel een beetje gezeurd vandaag en dat kan me nu eens echt niets schelen si! Gisteravond had ik een koffie gedronken bij een Nederlands koppel, ze hadden ook wel al wat fietsreizen achter de rug. Vandaag na een 60-tal kilomer steken ze me voorbij met hun camper, net op een echt gevaarlijke bocht naar rechts. Veel te smalle pechstrook en ik moest me wegtrekken of ik zat tussen een vrachtwagen. Dat hadden ze gezien dus hadden die mensen wat verder hun camper aan de kant gezet en mijn fiets en bagage ingeladen. Was dat eens leuk zeg! Stoppen langs de Highway, wandelingetje doen naar een mooie waterval en dan weer verder cruisen... Op het einde heb ik toch nog een beetje zelf gefietst...
Hier maak ik definitief een bocht, niet verder oostwaarts maar noord. Richting Jasper.
groetjes,
Liesbeth

Comments

  1. Glacier zat zo'n tien jaar geleden nog in de cursus, Jasper ook. Moet spectaculair mooi zijn.
    Geniet er verder van, hopelijk zonder al te veel last aan de knie!
    (Bewijs4)

    ReplyDelete
  2. Dag Liesbeth,

    Mij ken je niet, maar ik kwam via Mark Devenyns (van KHBO) hier terecht.
    Prachtig wat je allemaal doet op de fiets, en al gedaan hebt. Ik zit al jaren met idee van zelf eens een meerdaagse tocht te doen, maar eigenlijk is het er nog niet van gekomen.
    Canada lijkt mij prachtig land. Ik ken het jammergenoeg enkel vanop foto en video, maar 't lijkt een prachtige streek om te fietsen en zeker om te mountainbiking. De trails die je daar vindt, ben ik nog niet tegengekomen in Belgiƫ :)
    Nog veel succes met de verdere fietstocht in Cananda.
    Groetjes vanuit Brugge
    Thijs

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Dag Liesbeth,

    Ben hier aan het genieten van je prachtige foto's en reisverslag.'k Ben wel een beetje jaloers hoor! Wij dromen erover, maar jij doet het!!!!Groot gelijk! Ik blijf je volgen.
    Pas verder op voor de beren en hou je tandpasta in aanslag!
    Vele groeten en weet dat Luc voor de goeie gestemd heeft.
    Kaatje

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts