Revelstoke









Hallo België!
Zit de stemming er nog goed in daar?




Ik zit hier zalig in een superzachte zetel in Revelstoke. Vandaag heb ik maar een halve dag gefietst,en vanavond slaap ik in een zacht bed. Grappig, dat bed hier is goedkoper dan sommige campings. Als je alleen kampeert kan dat echt nog duur uitvallen. Je betaalt namelijk niet per persoon maar per 'spot' en het doet er niet toe als je er nu met 8 of met 2 op staat. Gisteren bijvoorbeeld vroegen ze 31,5 dollar. Ik heb vriendelijk bedankt en ben naar de volgende camping doorgereden. Daar had ik een zwembad en een hot tub voor 12 dollar. Omdat de meneer zo vriendelijk was...



Vorig jaar op mijn fietstocht naar Noorwegen waren 2 zaken redelijk standaard voor me: voor minder dan 100 km haal ik mijn fiets niet uit en we keren nooit terug.

Hier daarentegen draait het een beetje anders uit. Ik heb eigenlijk al een tijdje nogal last van mijn knie. Hoe dichter die 100 komt hoe pijnlijker het wordt. Mijn voet kan ik bvb niet op mijn pedaal zetten als ie boven is, alleen als de pedaal beneden is. En zo van die dingen. Een keer dat mijn benen ronddraaien gaat het eigenlijk wel.. Maar daardoor hou ik de kilometers beperkter dan vorig jaar. En ik heb ook al heel wat gravel achter de kiezen, en stof tussen de tanden. Maar vanaf nu absoluut geen binnenbaantjes meer. Alleen nog maar highway, ook al zoeven dan wat vrachtwagens langs je oren. Eergisteren wilde ik bijvoorbeeld vanaf Enderby een 'Forets Road' naar Revelstoke nemen. Er was een mooie kampplaats na 25 km gravel bergop. Zoals gewoonlijk een praatje met de buren, tot ik een kerel ontmoette die precies heel erg goed wist waarover hij sprak en die me ten stelligste afraadde om die forest road heel alleen verder te gaan. Hij vroeg of ik survival ervaring had en van die dingen. Ik veronderstel dat die mensen die daar wonen het wel best weten, dus zat er precies niet anders op dan helemaal terug te fietsen. 55 km terug naar Enderby en dan heel de toer om een dag later in Revelstoke te geraken. Pffff, heb ik gevloekt zeg!... Alleen nog maar Highway dus vanaf nu. Het was ook wel mijn eigen schuld want mijn kaart trok op niets, anders had ik zelf geweten dat ik eigenlijk al bijna halverwege was aan die camping.




Maar goed, we zien wel hoe het gaat en we zien wel hoe ver ik kom. Vorig jaar heb ik overal doorgetjeesd om die noordkaap te bereiken, ik lig er nu precies allemaal minder wakker van. Canada is supermooi, de mensen zijn supervriendelijk en de beren laten zich voorlopig niet meer zien.



Vanaf hier gaat het bergop, over de Glacier Highway, aan Lake Louise sla ik af richting Jasper. En ik hoor zo stilletjes aan over andere fietsers, wie weet kom ik er wel nog tegen ook!



groetjes en slaapwel,

Liesbeth


Comments

  1. Dag Liesbeth, zo te zien aan je klederdracht heb je daar prachtig weer.
    Hier in België is alles OK, buiten het feit dat de NVA een grote winst boekte tijdens de verkiezingen. Veel mensen hebben gestemd voor een autonoom België. Maar daar moet jij je niets van aantrekken, fiets gewoon maar lekker door. En..., verzorg die knie maar. Groetjes uit Brugge

    ReplyDelete
  2. Hoi Liesbeth,

    Goed dat je af en toe de raad van een 'local' opvolgt. Wat vond je van het boek dat je van me geleend hebt? Waarschijnlijk al 6 keer uitgelezen zeker ;-)?

    Verzorg je knie een beetje en have fun!

    Groetjes,
    Filip

    ReplyDelete
  3. Dag metie
    da is mega gek da gij da doet, gekkie!!!

    groeten
    Miet

    ReplyDelete
  4. Wat leuk dat je dat shirtje nog hebt (dus niet vergeten of uitgenleend) en nog draagt!
    Het herinnert me aan het volgende berichtje, dat mogelijks niet tot in Canada geraakt: Tia Hellebaut is moeder geworden van een dochter, Lotte.
    (Bewijs4)

    ReplyDelete
  5. dag bethje, ben je nog wel zeker om terug te komen, sla maar vlug een canadees aan de haak en settle je daar maar.Zo kunnen wij ook nog eens langskomen. Pas op voor de vliegende sigaar !!!!
    groetjes,

    den heisse en de varkens

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts