Cassiar Highway 2



De Cassiar heb ik ondertussen achter de rug maar er valt toch nog heel wat over te vertellen.

Eerst en vooral ben ik heel erg blij met mijn keuze om over die highway te fietsen en niet over de Alaska highway. Vanaf de junction met de Alaska Hihway is het toch weer een stuk 'saaier'. Op de Cassiar fiets je echt midden door de bergen, heb je voortdurend afwisselende uitzichten, heb je het gevoel echt alles van nabij te beleven terwijl op de Alaska Highway alles meer vanop afstand lijkt.




We hadden het geluk om een avond bij Dave en zijn familie door te brengen. Dave is iets als wegenwachter ofzo. Als er een ongeluk gebeurd moet hij een crew bijeenzoeken om heel de boel op te kuisen. Per jaar gaan er op de Cassiar Higway zo'n 50 vrachtwagens van de weg. Van de helft ervan moet de lading vernietigd worden. Het zijn meestal ladingen met voeding voor Alaska. Die avond bij Dave hadden we dus een maaltijd 'from the truck'. Ze hebben 3 extra diepvriezers, de jongen heeft ook een x-box en een Wi-i van de truck maar sinds de gecrashte lading bananen kan hij wel geen bananen meer zien of ruiken. Vorige winter was er een lading verse zalm op de weg terechtgekomen. Ideaal bewaard in de sneeuw. In het restaurant moesten ze wel alles weggooien van de voedingsinspectie.


Dit land is echt te gek, maar de Canadezen, die blijven even vriendelijk en behulpzaam.



En gisteren heb ik eindelijk een eland gezien! Volgend dier op mijn lijstje is een buffel.

I let you know..


greetz,
Liesbeth

Comments

  1. Heb je al zeearenden en bevers op je lijstje ?
    Ben blij dat Mount robson je ook zo bevallen is; magnifieke klim is dat he !?
    Leuk ook om die herkenbare foto's te zien, bv aan de kruising yellow Head / Cassier Highway.
    'k Heb het net even nagekeken en bij mij zal het op 10 juli exact 3 jaar geleden zijn dat ik op dat hoekje stond :)

    Geniet nog met volle teugen van je reis.
    Als je richting Canadees/Alaska grens trekt, kom je ergens "Buckshot Betty's" tegen. Daar moet je zeker even binnenwippen. Het beste brood in een straal van meer dan 1.000 km.

    Fiets ze.

    ReplyDelete
  2. Hallo Liesbeth,
    Ik genoot van alles wat je deelt vanuit het verre Canada. Zo te zien is het een fantastische ervaring waar je ook het onderste uit de kan haalt. Groot gelijk! Marcel is intussen ook in Amerika en zal je weldra contacteren.Hij lijkt het ook zeer goed te stellen.
    groetjes,
    Francine

    ReplyDelete
  3. Koen: nie zeker dat ik langs Betty ga passeren, ik fiets naar Dawson City en via top of the world highway naar Alaska.

    Francine: heb vandaag nog aan Marcel gedacht, toch jammer dat we niet op dezelfde vlucht naar huis zitten!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts