Denali Highway


De Denali Highway zou de afsluiter worden van mijn hele fietstrip.


Het is een verbindingsweg van oost naar west naar Denali National Park, enkel open gedurende de zomer en zo'n 217 km lang. Bijna alles gravel.


Het was een waardige afsluiter, weerom heel erg mooie uitzichten over bergen, beken en rivieren. Echt speciaal dat je gewoon dwars doorheen dat landschap kan fietsen. En ik blijf grote fan van deze gravelwegen, toch wel leuker dan de gewone 'paved highway's' waar bijna met je ogen dicht over kan rijden.


Stefan, de Zwitserse fietser ben ik ergens onderweg kwijt geraakt. We hadden nochtans een super leuke avond met 2 motorrijders, Stue en Keith. Dat was lachen! Ik heb hen ook het dessert banaan met chocolade (en whisky) op het vuur geleerd, blijkbaar kennen ze dat niet overal.


Zo, nu ik Denali achter de rug heb gaat de fiets aan de kant, ik voel er niet veel voor om naar Anchorage te fietsen, wellicht is die baan te saai. In plaats daarvan ga ik wat de tijd nemen om ècht de toerist uit te hangen in en om Anchorage!!



En ik ga ervan genieten!

Comments

  1. Dag Liesbeth

    Ondertussen heb ik wat leesachterstand ingehaald, want ik was er even niet ... Over Italië en Bulgarije valt echter nauwelijks iets te vertellen (en al zeker niet: in vergelijking met jouw avonturen). Prachtig relaas heb je ondertussen geschreven, immens mooi fotomateriaal en leuke tips.
    (Dat van die banaan, chocolade en whisky mag je me bij terugkeer ook leren ;-)
    Geniet verder en tot later!
    Mark

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts