Whitehorse - Yukon!!




Eindelijk ben ik in Whitehorse, de hoofdstad van Yukon.



Vanaf nu ben ik echt in het noorden en komt Alaska bijna binnen handbereik...


Ik kies daarentegen weeral niet voor de kortste weg. Van hier fiets ik nog een dikke 500 k m naar Dawson City. Daarna weer westwaarts over de Top of de World Highway, zo Alaska binnen.


Als alles goed gaat.


Voor een keertje geen foto's over beren of bergen.

De eland van veraf,

die eekhoorns die veel te veel lawaai maken en met je eten weg zijn vanaf je je rug draait,

een verloren vos

en nog iets.



groetjes en een leuke zomer voor iedereen!









Comments

  1. Dag Liesbeth,

    Luc hier (die van de 3 snelle rondjes op de laatste looptraining van Sint-Michiels), ook wel een beetje een fietsfanaat maar zeker niet zo professioneel uitgerust (Koga-Miyata Worldtraveller!) of niet zo avontuurlijk (ik hou het bij een meerdaagse fietstocht van het ene hotel naar het andere...), maar altijd wel genietend van het wonderlijke land dat je doorkruist.

    Ik volg hier al een tijdje je avonturen in wonderland en heb er ondertussen de Google Map moeten bijhalen, gezien mijn beperkte aardrijkskundige kennis van dat gebied...

    Met veel interesse lees ik je blogberichten en geniet van de vele foto's. Maar ik vraag me soms af hoeveel tijd je spendeert aan het onderhoud (of de reparatie) van je fiets. Wanneer en hoe doe je dat?

    Ik wens je nog vele aangename miles en leuke ontmoetingen toe. Tot op een looptraining in september.

    LuCaS

    ReplyDelete
  2. Hoi Luc, dat waren idd de laatste loopdrondjes voor een paar maand ver..
    Als je een goeie fiets koopt is er weinig reparatie aan.. :-) Voorlopig nog altijd slechts 1 platte band. Voor de rest neem ik heel af en toe eens mijn ketting/tandwielen onder handen. Vorige keer had ik geluk en kwam ik terecht bij een fietsfanaat die alle materiaal liggen had om ketting te kuisen enzo.. En er zijn nog genoeg goeie fietswinkels voor als er echt iets fout is.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts