Kenai Peninsula op de moto




Nog meer dan een week tijd had ik om Anchorage en omgeving te ontdekken. Het bleek echt een uitstekende beslissing om dit op de moto te doen.



Stue en Keith zijn 2 zooo grappige kerels, we hebben wat afgelachen samen. De bagage werd herverdeeld zodat ik bij Keith vanachter kon zitten, en ik had een heel erg flashy outfit gehuurd.


De weergoden waren ons wat minder goed gezind, wat ervoor zorgde dat de afstand per dag nogal beperkt bleef.


Het nieuwe dagritme: wakker worden, opruimen, ergens ontbijten, kaart spelen, beetje motorijden, genoeg pauze's om foto's te nemen, een nieuwe gezellige coffeeshop vinden, souvenirwinkels afschuimen, dialogen verzinnen bij toevallige voorbijgangers, praatjes maken met andere motorijders, voorraad opslaan voor avondeten en in liquorstore, mislukte pogingen tot vissen, kampvuur maken, en ergens 's nachts ook nog marshmallowhockey, want die dingen waren niet te vreten.

We reden tot Homer, ik was echt verrast hoe mooi het daar was. Dit is een stadje helemaal ten zuiden van Anchorage, waar de baan letterlijk doodloopt in de oceaan, omgeven door uitgestrekte gletsjers. Ik blijf helemaal onder de indruk van de natuur hier.


Eerder hadden we al halt geholden in Girdwood, samen met Valdez zowat de bekendste skiresorts in Alaska, weeral iets wat absoluut de moeite lijkt om eens in het winterseizoen terug te bezoeken. Ook Seward was wel gezellig, met boottrips langs walvissen en gletsjers die in zee afbrokkelen, maar je vindt er ook een suske en wiske album in een coffeeshop en national geographics van het jaar 1943. En een orka waar je niet op mag klimmen...


Na deze vier dagen in het gezelschap van Stue en Keith was het heel erg raar weer alleen op pad te zijn. De mannen namen de ferry naar Kodiak Island, waar de grootste beren van Alaska leven, en ik moest terug liften tot Anchorage. Met mijn moto-uitrusting kon ik zelfs liften bij motorijders!!

Ik ben heelhuids terug aangekomen in de grote stad! ;-)
Bekijk vooral even de blog van mijn 2 vrienden. Gewoon eventjes naar beneden scrollen.
http://nwadv.livejournal.com/

Comments

  1. Hey liesbeth!! Geweldige verhalen en avonturen!! Ben jaloers.
    Zit zelf momenteel in Frankrijk in Normandie waar het, in tegenstelling tot de rest van europa, regent. En ook ik heb niet al teveel geluk met vissen. Veel plezier nog en hopelijk zien we elkaar van het seizoen weer!

    Groetjes,

    Willem

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts