zomer in Zwitserland




Hoi!


Deze zomer heb ik mijn trekkersfiets eventjes achtergelaten in de kelder in België, om er ondertussen met mijn koersfiets en mountainbike in de auto vandoor te gaan. Na 2 skiseizoen in Valais, Zwitserland, was ik immers te benieuwd hoe het er daar in de zomer zou uitzien.



Mijn tentje evenjes ingeruild voor een appartement met logeerkamer, de pakjesmaaltijden op kookvuurtje overgeslaan voor stevige kaasfondue en naast mijn deur staan de koeien de piste te prepareren voor de winter. Die snowcats maken zowaar minder lawaai!





De zomer is blijkt hier helemaal anders maar zeker even prachtig als de winter te zijn.

Met de koersfiets heb ik een paar mooie cols afgewerkt en met de mtb vooral veel -downhill- graskant en afgronden leren kennen. De wandelschoenen zijn ondertussen ook op de draad versleten en een spelletje petanque rond apero-tijd kon er ook wel altijd bij...




Bovendien heb ik ondertussen toch wat frans bijgeleerd, zeker wat betreft ziekenhuisvocabulaire, want ondertussen heb ik natuurlijk ook wel gewerkt. In het ziekenhuis van Sion werd ik als 'vlinder' ingeschakeld om op verschillende diensten mensen te vervangen. Ook dat bleek weeral een zeer verrijkende ervaring te zijn.




Ook september en oktober bleken nog 2 bijzonder aangename maanden, zoniet nog beter dan de zomer. 2 maandag prachtig herfstweer, eerst nog volop zon en daarna de bomen die langzaam helemaal verkleuren met daartussen 1000 schakeringen groen en bruin, de herten die zich af en toe laten opmerken of plots een vette lading sneeuw die bijna weer doet dromen over de winter in aantocht.



Maar toch zal de winter er voor mij dit jaar een beetje anders uitzien. Na 3 winterseizoenen op de ski's heb ik namelijk toch zin om een skiseizoen over te slaan. Zodat ik er volgend jaar weer dubbel gemotiveerd in kan vliegen.

In Zuid-Amerika ga ik namelijk die sneeuw wellicht toch een klein beetje missen.

Al kijk er ondertussen ook heel erg naar uit om weer onderweg te zijn, weer zoveel mensen te ontmoeten... Die fiets in de kelder ziet binnenkort het daglicht weer!


Van Equador langs Peru en Bolivië tot Chili.

Zéér binnenkort meer nieuws!

Groetjes,
Liesbeth



Comments

  1. Eén van mijn zonen is zopas terug uit Bolivië. Hij bracht er 4 weken samen met zijn vriendin een boeiende tijd door op eenzame hoogtes en in prachtige landschappen... zal ook wel iets voor jou en je fiets zijn!

    ReplyDelete
  2. Go Liessel Go!

    Sander

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts