kerst in Vilcabamba




Hallo!

Ik heb nu de kerstdagen doorgebracht op een heel bijzondere plaats. Vanaf het eerste moment dat ik die hostal betrad wist ik: ik geraak hier niet zomaar weg. Sommige plaatsen voelen gewoon juist, zeker als je er ook nog op een persoonlijke manier onthaald wordt. Als ze bijvoorbeeld direct je naam onthouden of als je 's avonds aan de bar hangt met de eigenaar.







In afwachting van kerstavond had ik eerst nog met een toffe Australier een hike gedaan naar een berghut, waar we voor een nachtje zouden blijven.




Het was echt perfect, een tocht langs een kolkende rivier, door de jungle, om dan in de regen bij de hut aan te komen, met een uitzicht over de hele vallei. Tim zorgde al direct voor het vuur in de hut (die Aussies doen niets liever dan vuur maken) en Xavier Rudd op de i-phone met boxjes zorgde voor de finishing touch.
Ik heb trouwens nog nooit een nacht zo zwart als daar meegemaakt, Geen maan of sterren, geen enkel lichtje, gewoon gitzwart.





Gisteravond dan was een hoogst bizarre kerstavond. Omdat de eigenaars van de hostal uit Duitsland afkomstig zijn liep de avond uit in duitse schlagers en aprés-ski muziek. Waar ik natuurlijk meer dan mijn steentje aan kan bijdragen...

Vandaag tenslotte hebben Tim en ik maar 1 missie: onszelf aan elk buffet gewoon helemaal vol eten. Tot we erbij neervallen.
Dan kan ik er weer tegen voor de volgende dagen op de fiets, want vanaf morgen is het weer zover. Eindelijk naar Peru!

tot dan,
Liesbeth

Comments

  1. Hej Dag Liesbeth,

    Wij zijn net terug uit Cambodia met de fiets en ik zie net dat jij ook terug een toffe tocht aan het ondernemen ben.
    Veel sterkte toegewenst, en ik blijf je volgen.

    Groeten Jos

    ReplyDelete
  2. Liesel!
    De beste wenschen :)! Tziet er daar al weer supermachtig uit! Hopelijk kunnen we je binnen een maandje even vergezellen!

    ReplyDelete
  3. jawadde liesbeth,ik werd er zowaar stil van om je avonturen te lezen...
    Amuseer je te pletter (maar dat is geen enkel probleem zo te lezen)en geniet ervan;)
    heel veel liefs, heidi en de laekemannetjes

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts