city-pictures..

Een paar sfeerbeeldjes uit verschillende steden, gelukkig voor jullie zonder klank!


























Ondertussen weet ik alles van busreizen in Peru, en ik ben blij dat dat bijna gedaan is. Ik heb het natuurlijk ingewikkeld gemaakt door helemaal door de bergen te reizen ipv langs Lima, maar aan de andere kant was dat ook wel mooier.


Voor wie het kent, dit was het traject:
Huaraz - La Union - Huànuco - Huancayo - Ayacucho - Cuzco.


De ene busreis was al hectischer dan de andere, ene chauffeur is al voorzichtiger dan de andere.. In een minibusje zag ik een zéér jonge chauffeur tot 2 maal toe een kruisje maken bij vertrek. Ik werd op slag herinnerd aan de busreizen naar Oostenrijk, die ik iedere skivakantie als kind meemaakte. Telkens werd in het begin door de micro een 'Onze Vader' werd voorgelezen, steevast afgesloten door: 'Sint Christoffel, patroonheilige van de reizigers, bescherm ons!'

Ik moet eerlijk toegeven dat Sint Christoffel in Peru meermaals in mijn gedachten is geweest, hoewel ik me ook afvroeg of ik niet beter gewoon mijn fietshelm kon aanhouden in de bus.

Maar goed, dat hebben mijn fietsje en ik ook weer overleefd.

Binnenkort zijn we weer écht samen onderweg.


Eerst genieten van Cusco!


Liesbeth







Comments

  1. Hé Liesje, nog een gelukkig nieuwjaar. Mooi om al je avonturen te lezen. Nou wil je zeker ook 15 jaar gaan fietsen... Overigens mis je hier niet veel. We begonnen het seizoen goed maar nu is het drama en ik denk dat ik ook binnenkort weer op de fiets klim.
    Overigens een fietshelm heb je niet aan, maar op!
    Lieve groetjes van ons en zet 'm op... XXX

    ReplyDelete
  2. Geen paniek Sander, de laatste maand (wanneer ik terug ben) wordt ongetwijfeld zo vet dat die heel het seizoen goedmaakt!!
    :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts