stage 2: Cairns - Lake Tinaroo, 98 km, 2500hm.



Vlug een berichtje met bijzonder beperkte internetverbinding. Vandaag 2de etappe: een etappe 102 km met 2 grote beklimmingen.
Ik was van plan om in de eerste beklimming eens de concurrentie te checken en pas daarna indien mogelijk goed gas te geven. Maar ja, ik kon me in de eerste beklimming dus al niet inhouden en nam blijkbaar al direct een goeie voorsprong. De eerste 15 km klimmen waren nog op de weg, daarna ging het super steil off-road. Na de eerste klim kwam samen met belg Kristof in het gezelschap van een Oostenrijker en 2 Aussie's, en daarmee konden we in het vlakkere tussendeel een goed tempo blijven rijden.




Op de laatste klim van 12 km ging het echt nog vlotjes, ik kon goed ritme houden, en kwam zonder problemen boven. De rest van het groepje had ik achter me gelaten dus het einddeel op de weg deed ik alleen. Toen kwam de vermoeidheid wel toe maar ik wilde echt blijven doortrappen om zoveel mogelijk tijd te nemen. Opdracht geslaagd dus: mijn 2de boemerang op zak met zowaar meer dan een uur voorsprong op de volgende dame. Ik had al gegeten en gezwommen toen ze toekwam en toegaf dat het gewoon te zwaar was voor haar. Ok dan...
Morgen dus voor het eerst met wat meer vertrouwen en minder zenuwen aan de start. Ik voel me goed, heb zoveel gedronken als ik kon, eten doe ik nu al tegen mijn goesting maar dat komt wel goed. Vanaf morgen doe ik vooral in downhills veel voorzichtiger dan ik gewoon ben: ik heb geen goesting om onherstelbare brokken te rijden, noch voor mijn fiets noch voor mezelf. Groetjes en slaapwel!!




Comments

  1. Indrukwekkend, zeg! Ik volg uw avonturen met lichte jaloezie, fernweh en vreemd genoeg trots op –alles bij elkaar beschouwd– een totale vreemde.

    Doe zo verder!

    ReplyDelete
  2. Goed bezig!
    De KRBikers volgen je vanuit Belgie!

    ReplyDelete
  3. we duimen hier! Gr Lies, Frederik, Finn & Mats

    ReplyDelete
  4. Ik heb het vooraf ook al gezegd, gij straffe taaie tante!!!
    Proficiat

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts