Final Countdown

Jaja, de zenuwen beginnen ondertussen toch wat op te lopen. Deze namiddag onze eerste officiële meeting gehad met alle deelnemers, en ook mijn nummer opgehaald. Hopelijk wordt 93 ook mijn lucky number!! Ik heb meteen kunnen kennismaken met mijn concurrentes: 2 Italiaanse dames, een Spaanse en een Deense. Om jullie even een idee te geven: 1 Italiaanse heeft gewoon vandaag beslist om in deze categorie te rijden, nadat ze eerst van plan was om in duo te rijden met haar man. De 2de, daar heb ik blijkbaar al mee samengereden in Oostenrijk, in het voorjaar. Zij reed toen in dezelfde categorie als ik die ik dan had gewonnen. De Deense dame, amai, ik ben er al bang van als ik er naar kijk. Scherp als iets en een en al spier. Ze komt blijkbaar uit adventure raids en je ziet het zo aan haar bovenlijf en armen dat ze meer doet dan fietsen alleen. Dat zal een straffe tante zijn! Maar toen ze een praatje kwam maken leek ze me écht super sympathiek dus dat is wel fijn. Ze is hier net als ik helemaal alleen naartoe gekomen. En dan is er nog een mysterieuze Spaanse die ik nog niet heb gezien, maar die dit jaar ook al de Mongolia Bike Challenge zou gereden hebben. Ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat geven.  Ook de andere
Belgen die ik ondertussen heb ontmoet waren al alles in hun categorie aan het uitpluizen: over hoeveel personen er zijn en hoe die boomerangs (de trofee per ritoverwinning)  per dag dan zouden kunnen verdeeld worden. Over wanneer er duimspijkers op de weg moeten gegooid worden en hoe de singletrack kan versperd worden. Nu kunnen we er nog om lachen, dat zal binnenkort wellicht wel anders zijn..  Ondertussen heb ik mij hostel achtergelaten en ben ik via een 'warm showers' (ongeveer coach surfing voor fietsers) terecht gekomen bij Robert en Jo. 2 superlieve mensen die precies nog een stuk meer opgewonden zijn over mijn deelname dan ikzelf. Robert komt morgen al supporteren bij de eerste etappe en Jo was de eerste om op zoek te gaan naar de 'zwakke punten' van de andere dames.  Bon, morgen is het zover. Het mag wel want ik heb het nu wel gehad met rondhangen, losrijden en uitrusten. Time to rock and roll!!   

Comments

  1. Good luck, Liesbeth, ga ervoor, maar blijf voorzichtig ;-)
    Ik probeer je avonturen verder te volgen, maar reken andermaal op een uitgebreid verslag bij je terugkeer. Wanneer dan ook ...

    ReplyDelete
  2. Je hebt je start al zeker niet gemist! Houden zo!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts