stage 3: Atherton - Irvinebank, 80 km 2500hm



Na een 18 km neutrale start, ideaal als opwarming, werd het officiele startschot gegeven in Atherton. 

Een 10-tal km ongeveer kon ik met de jongens meerijden, waarna  er zowaar 15 km singletrack aan bod kwam! Het was echt een speeltuin daar en ik voelde me helemaal niet in een wedstrijd, maar op stap met mijn vriendjes voor een mbt-ritje. 





Ook daarna was het eigenlijk een prachtige rit, met hier en daar nog technische stukken. Het was echt genieten, en samen met Belg Kristof werkte ik alles zonder veel problemen af. De derde boemerang op zak en weeral met een dikke voorsprong op de andere dames. Het blijkt dus dat ik wellicht zonder veel problemen alle boemerangs zou moeten halen, tenminste als ik gespaard blijf van pech met de fiets of zware valpartijen. Zelfs met een mindere dag zou ik nog ruim voldoende tijd hebben om als eerste over de streep te komen in mijn categorie.  
Ik zou dus eigenlijk gewoon super chill kunnen fietsen maar daar heb ik dan ook weer geen zin in. Ik wil blijven rijden, zo goed als ik kan,  en komt er een slechte dag dan is dat maar zo. Sowieso beter voor mijn eigen ervaring om te blijven 'racen' met de jongens, en zien hoe lang ik dat volhou of waar ik kraak. Dat belooft! Maar uiteraard zonder risico's, ik ben niet van plan om zot te doen in downhills etc

Oja, vanavond een feestje in een lokaal café! Ik ben benieuwd..






Comments

Popular Posts