stage 4: Irvinebank - mount mulligan, 118 km, 1600hm


Vandaag was géén goeie dag, en ik voelde vanaf de start dat het me niet afging. Het eerste stukje in het peloton gereden maar zodra de technische stroken eraan kwamen viel dat uit elkaar en toen was het gewoon aanklampen in het groepje waarin ik terecht kwam. Dat was gelukkig nog een redelijk grote groep, dus hoefde ik niet meteen mee te draaien en op kop te rijden. Deze keer geen singletrack meer, maar veel vaker brede banen met het zo geliefde washboard! Ik was die dag blijkbaar ook niet de enige die het wat lastig had.. Hoewel ik op tijd was weg geraakt bij het feestje, waren een paar andere jongens toch wel blijven plakken, niet iedereen even fris dus..






Op een of andere manier slaagde ik er toch in te blijven aanklampen en het laatste stuk werd ik er zowat doorgesleurd door de jongens die in mijn buurt reden. En dus reed ik uiteindelijk toch weer een mooi resultaat en kwam ik als 23ste over de streep, met een 18de plaats in het klassement. Niet slecht en vanaf nu heb ik misschien een nieuw doel: tot 20 in het einklassement, dat zou wel mooi zijn, maar weeral: het hoeft niet persé en ik ga er zeker geen zotte dingen voor doen, zolang ik maar mijn 9 boemerangs haal! ;-)




Comments

Popular Posts